Načrtovanje uporabniške izkušnje
Potrebujete novo rešitev oz. bi radi prenovili obstoječo?
Potrebujete novo rešitev oz. bi radi prenovili obstoječo?
1. korak
Kakšno je obstoječe stanje in kakšni so vaši cilji? V fazi raziskovanja se spoznamo s potrebami uporabnikov in z vašim poslovnim okoljem. Ugotoviti moramo naslednje cilje:
Identificiramo težave s pomočjo pregleda sej uporabnikov, analitičnih podatkov in testiranja z uporabniki.
Zaznane težave popišemo v obliki PURE metode.
Predloge izboljšav razvrstimo po prioriteti ICE lestvice.
Cilj: Pregled nad težavami, rangiran seznam ukrepov in izboljšav
S pomočjo konkurenčne analize ugotovimo, kje so vaše glavne prednosti in pridobimo ideje za izboljšave.
Cilj: Pregled in stanje v primerjavi s konkurenco, seznam idej
Rešitev vedno načrtujemo z mislijo na konkretnega uporabnika. UX persone so izmišljeni uporabniki, katerih motivacije in težave predstavljajo potrebe večje skupine uporabnikov.
So osnova za preverjanje ustreznosti rešitve v kasnejših fazah.
Cilj: Pridobiti jasen vpogled v motive, cilje in pomisleke uporabnikov
Uporabniške zgodbe so izhodišče našega razmišljanja v procesu načrtovanja. Opisujejo specifično funkcionalnost, ki jo uporabnik potrebuje, da bi dosegel svoj cilj.
So dobra osnova za preverjanje ustreznosti rešitve v kasnejših fazah.
Cilj: Opisati rešitev s pomočjo uporabnikovih aktivnosti in opredeliti seznam konkretnih funkcionalnosti
Konverzije so višje, če se uporabnik čuti, da besedilo nagovarja prav njega. Zato kreiramo seznam vsebin skozi celoten nakupni proces. Pri tem si pomagamo z UX personami, njihovimi pomisleki in motivi..
Cilj: Mapiranje vsebin, ki so namenjene posamezni UX personi v različnih fazah nakupnega procesa.
2. korak
Na osnovi projektnih izhodišč oblikujemo koncept bodoče rešitve v obliki interaktivnega žičnega modela. Model testiramo z uporabniki in ga po potrebi korigiramo. Končni izgled oblikujemo v skladu z vašo komunikacijsko strategijo in podobo blagovne znamke.
Cilji:
Izhodišča:
Vsebinska arhitektura rešitve nam omogoča pregled nad vsemi potrebnimi vsebinami in lažjo komunikacijo med načrtovalci, oblikovalci, uredniki, razvijalci, vodjo projekta in drugimi vpletenimi deležniki.
Cilj: Natančen popis vseh potrebnih vsebin
Žičnate modele oz. prototipe gradimo skozi uporabniške zgodbe. Najprej simuliramo delovanje na napravi, ki je definirana kot primarna naprava (mobile/desktop).
Cilj: Neoblikovani, vendar delujoči prototipi, ki omogočajo testiranje rešitve skupaj z navodili za razvijalce
Na osnovi grafične podobe (logotip, barve, tipografija, ikonografija, drugi grafični elementi) oblikujemo uporabniški vmesnik.
Stremimo k temu, da je vaša identiteta vaše blagovne znamke primerno komunicirana tudi skozi vizualni jezik.
Cilj: Oblikovani prototipi, ki omogočajo realno testiranje rešitve, ki je zelo blizu realni izkušnji skupaj z navodili za razvijalce
UI/design sistem oblikujemo po principu atomskega dizajna, kar pomeni, da iz najmanjših delčkov oz. "atomov", sestavimo elemente, elemente v sklope, sklope pa v posamezne strani spletnega portala.
Sistem omogoča ohranjanje konsistentnosti skozi različne strani, hitrejše oblikovanje nadgradenj in lažjo komunikacijo z razvijalci.
Cilj: Standardiziran in popisan nabor vseh komponent, ki se uporabljajo znotraj rešitve skupaj z navodili za razvijalce
3. korak
Končno besedo imajo vedno uporabniki, zato priporočamo testiranje in optimizacijo uporabniške izkušnje tudi po objavi, ko razpolagamo z realnimi podatki o uporabi.